چهارشنبه , ۲۰ آذر ۱۳۹۸
  • اخبار
  • دانلود
    • رسانه
    • مرتبط
  • دسته‌بندی نشده
  • رسانه ها
  • روابط عمومی
  • یادداشت

یک خبرنگار

  • خانه
  • اخبار
  • روابط عمومی
  • رسانه ها
  • دانلود
  • یادداشت
خبر فوری
  • پدید آمدن بسیاری از بحران ها نتیجه بی توجهی به روابط عمومی ها است
  • رونمایی از دایرکتوری روابط عمومی با هدف ایجاد بانک جامع اطلاعات روابط عمومی ها
  • صدور مجوز ارتباطات سلامت از سوی هیات نظارت بر مطبوعات
  • هیات نظارت بر مطبوعات با صدور مجوز برای روابط عمومی نوین ایران موافقت کرد
  • در حکمی از سوی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی؛ حمید ضیایی‌پرور مدیرکل مرکز مطالعات و برنامه‌ریزی رسانه‌ها شد
  • «رسانه» کارمند روابط عمومی ‌نیست
پدید آمدن بسیاری از بحران ها نتیجه بی توجهی به روابط عمومی ها است

پدید آمدن بسیاری از بحران ها نتیجه بی توجهی به روابط عمومی ها است

ارسال شده توسط:سردبیر تاریخ ارسال: خرداد ۱۲, ۱۳۹۸ در اخبار, اسلاید, روابط عمومی ۰

مدیر مسئول روابط عمومی نوین ایران گفت: روابط عمومی نیاز امروز جامعه و راهکار اساسی برای به حرکت درآوردن سازمان ها و نهادها در جهت هدف والای جامعه که همان رفاه اجتماعی است.

احمد عامری با بیان این مطلب، اظهار داشت: با توجه به ارزش و اهمیت روابط عمومی و جایگاه آن در نظم بخشی به بسیاری از فعالیت های سازمانی، این نهاد ارتباطی نیاز و راهکار اساسی جامعه در جهت فراهم آوردن زمینه های رفاه اجتماعی به شمار می رود.

وی افزود: علیرغم گذشت مدت قریب به ۷۰ سال از عمر روابط عمومی آکادمیک در ایران، متاسفانه توجه جدی به این نهاد و اثربخشی فعالیت های آن در امور سازمانی نشده است.

عامری ادامه داد: روابط عمومی، روح و کالبد اجتماعی سازمان هاست؛ اکنون مدیران در تمام دنیا از این امر آگاه اند که تصویر سازمان ها توسط روابط عمومی خلق می شود؛ لذا بدون شک تحقق اهداف، صعود و سقوط هر سازمان، نتیجه توجه به روابط عمومی و پراهیمت شمردن فعالیت های آن است.

این فعال حوزه روابط عمومی و ارتباطات گفت: روابط عمومی دارای مفهومی جامع است از به کارگیری دانش هایی چون علوم اجتماعی، روانشناسی، مدیریت(مدیریت بحران و مدیریت رسانه)، علوم ارتباطات اجتماعی و سایر علوم که در زندگی امروز ما نقش اساسی دارند. چه بسا پدید آمدن مشکلات و بحران های بزرگی که در این سال ها شاهد آن بودیم نتیجه همین بی توجهی به روابط عمومی باشد؛ بحران ها زاده می شوند، از بی توجهی ها رشد می کنند و دست آخر سازمان ها را به نابودی می کشانند و تصویر غیرقابل قبول از آن سازمان در جامعه ارائه می دهند. روابط عمومی باید سخنگوی سازمان و یکی از اعضای ارشد مدیریت بحران باشد این در حالیست که در بسیاری از نهادها این مهره مؤثر در سازمان جایگاهی نداشته و یا در بسیاری موارد همچون کمیته های مدیریت بحران نقش سیاهی لشکر را دارد.

عامری بیان کرد: اکنون روابط عمومی هویتی بیش از یک رشته و شغل دارد؛ روابط عمومی در سراسر زندگی انسان حضور دارد و زندگی بدون ارتباطات میسر نیست.

وی افزود: نبود تفکر ارتباطی، عدم بکارگیری فارغ التحصیلان روابط عمومی، عدم حضور کارشناسان متخصص این حوزه در شورای هیأت امنا، هیأت رئیسه و نشست هایی که سیاست های سازمان را تصویب می کنند، باعث شده است در نهایت مخاطب سازمان هدف بی توجهی قرار بگیرد، چرا که وابط عمومی پلی میان سازمان و مخاطب است.

این فعال حوزه روابط عمومی و ارتباطات خاطرنشان کرد: اکنون وقت آن رسیده است تا فارغ التحصیلان ارتباطات و روابط عمومی به عنوان پرورش یافتگان این حوزه، بر ارتقای جایگاه و ماهیت روابط عمومی بیشتر تمرکز نموده و مدیران نیز در تدوین سیاست های کلی و استانداردهای معتبر برای روابط عمومی همت کنند. البته دست یابی به یک سطح ایده آل و قابل قبول در این زمینه، مستلزم آن است که روابط عمومی در کنار سطوح مختلف مدیریتی بخشی از برنامه های مدیریت سازمان را برای رسیدن به یک چشم انداز واقعی، برعهده داشته باشد. در این شرایط است که خواهیم توانست شرایط بهتری را در سازمان و در نهایت در جامعه خلق کنیم.

وی بیان کرد: مسئله ای که در برخی سازمان از بی توجهی مدیریت ها ناشی می شود این است که نهاد روابط عمومی سازمان فاقد مدیر یا کارشناس روابط عمومی است. بی شک مدیر توانمند و کارشناس در حوزه خود هم مهارت اداره یک روابط عمومی را به خوبی دارد و هم دانش آن را، اما چگونه می شود که یک فرد فاقد تحصیلات، تخصص و نا آشنا به کار تیمی، به این پست حساس سازمانی راه یابد؟

عامری گفت: انتظار می رود به متخصصان علم ارتباطات و روابط عمومی در سطح کلان و مخاطبان هر سازمان به صورت تخصصی، هدفمند و همراه با درک و شناخت نیاز آنها احترام گذاشته شود، این گونه شرایط مناسب تری فراهم می شود تا روابط عمومی نوین ظهور کند، چرا که جامعه انتظار تحقق خواسته های خود را از سازمان دارد و تحقق این خواسته ها و رضایت مندی مخاطب میسر نخواهد شد مگر از راه توجه و ارتقای جایگاه روابط عمومی در سازمان.

برچسبها
احمد عامریروابط عمومیروابط عمومی نوین ایران
tweet

درباره سردبیر

مطالب مرتبط

  • رونمایی از دایرکتوری روابط عمومی با هدف ایجاد بانک جامع اطلاعات روابط عمومی ها

    رونمایی از دایرکتوری روابط عمومی با هدف ...

    فروردین ۱۸, ۱۳۹۸

  • صدور مجوز ارتباطات سلامت از سوی هیات نظارت بر مطبوعات

    صدور مجوز ارتباطات سلامت از سوی هیات ...

    آبان ۱۲, ۱۳۹۷

  • هیات نظارت بر مطبوعات با صدور مجوز برای روابط عمومی نوین ایران موافقت کرد

    هیات نظارت بر مطبوعات با صدور مجوز ...

    شهریور ۱۴, ۱۳۹۷

  • تجلیل از جامعه روابط عمومی در جشنواره ملی انتشارات روابط عمومی

    تجلیل از جامعه روابط عمومی در جشنواره ...

    تیر ۲۸, ۱۳۹۷

یک نظر بدهید

برای صرف‌نظر کردن از پاسخ‌گویی اینجا را کلیک نمایید.

پیوندهای مرتبط

  • روابط عمومی نوین ایران
  • جامعه روابط عمومی
  • ارتباطات سلامت
  • جامعه خبری روابط عمومی

جامعه روابط عمومی

جامعه روابط عمومی

  1. مطالب داغ
  2. مطالب تازه
  3. نظر
  4. برچسبها
  • رونمایی از دایرکتوری روابط عمومی با هدف ایجاد بانک جامع اطلاعات روابط عمومی ها

    رونمایی از دایرکتوری روابط عمومی با هدف ایجاد بانک جامع اطلاعات روابط عمومی ها

    فروردین ۱۸, ۱۳۹۸
  • بررسی ضرورت تاسیس سازمان نظام روابط عمومی و ارتباطات

    بررسی ضرورت تاسیس سازمان نظام روابط عمومی و ارتباطات

    آبان ۴, ۱۳۹۵
  • «رسانه» کارمند روابط عمومی ‌نیست

    «رسانه» کارمند روابط عمومی ‌نیست

    خرداد ۲, ۱۳۹۵
  • حال روابط عمومی بهتر از دیروز است!

    حال روابط عمومی بهتر از دیروز است!

    خرداد ۲, ۱۳۹۵
  •  مسئولیت سنگین ما

     مسئولیت سنگین ما

    خرداد ۲, ۱۳۹۵
  • پدید آمدن بسیاری از بحران ها نتیجه بی توجهی به روابط عمومی ها است

    پدید آمدن بسیاری از بحران ها نتیجه بی توجهی به روابط عمومی ها است

    خرداد ۱۲, ۱۳۹۸
  • رونمایی از دایرکتوری روابط عمومی با هدف ایجاد بانک جامع اطلاعات روابط عمومی ها

    رونمایی از دایرکتوری روابط عمومی با هدف ایجاد بانک جامع اطلاعات روابط عمومی ها

    فروردین ۱۸, ۱۳۹۸
  • صدور مجوز ارتباطات سلامت از سوی هیات نظارت بر مطبوعات

    صدور مجوز ارتباطات سلامت از سوی هیات نظارت بر مطبوعات

    آبان ۱۲, ۱۳۹۷
  • هیات نظارت بر مطبوعات با صدور مجوز برای روابط عمومی نوین ایران موافقت کرد

    هیات نظارت بر مطبوعات با صدور مجوز برای روابط عمومی نوین ایران موافقت کرد

    شهریور ۱۴, ۱۳۹۷
  • تجلیل از جامعه روابط عمومی در جشنواره ملی انتشارات روابط عمومی

    تجلیل از جامعه روابط عمومی در جشنواره ملی انتشارات روابط عمومی

    تیر ۲۸, ۱۳۹۷
احمد عامری روابط عمومی بیمارستان روابط عمومی نوین ایران برنامه روابط عمومی روابط عمومی بیمارستان سازمان نظام روابط عمومی جواد قاسمی روابط‎عمومی ارتباطات رسانه سید غلامرضا کاظمی دینان سازمان روابط عمومی سازمان صنفی رابط عمومی طرح محتوا اهداف کانال پینترست اینستاگرام مخاطبین فرآیند مدیریت مطالب بازاریابی اسلاید روابط عمومی الکترونیک طرح تحریریه شبکه مجازی

ارتباطات سلامت

design

  • rss
© Copyright 2013, All Rights Reserved. | Powered by AmeriWeb